zaterdag 7 januari 2017

Stampin' Up! Window Box - doosjes en kaarten

 

Hallo en een hele goede morgen! Het is heerlijk weekend. Heb jij nog plannen?
Voor de kids is de vakantie voorbij en dat betekent dat de handbal- en voetbalwedstrijden weer beginnen. Morgen sta ik dus weer fris en fruitig langs de lijn. Daarna nog een verjaardag. En vanavond kijken we hoe de brand in de ingezamelde kerstbomen gaat. Hier zijn ze ook driftig aan het inzamelen geweest, dus daar moeten we bij zijn :-).  Altijd een gezellig en mooie spektakel voor de kinderen compleet met chocomelk. Kortom, een druk dagje. Hopelijk kan ik zondag nog even een uurtje 'pikken' om te stempelen.


Afgelopen twee weken kon ik in elk geval heerlijk aan de slag met de nieuwe spulletjes uit de Lentecatalogus. Als eerste koos ik ervoor om te werken met de Window Box Thinlits Dies. Een set stansen waarmee je leuke Hexagondoosjes kunt maken. Maar ook kaarten! 


Naast de basis stans, waarmee je het doosje maakt, zijn er nog diverse andere stansen om het doosje nog leuker te maken. Ik gebruikte voor de bovenkant van dit doosje de stans om strepen te stansen. En aan de zijkant heb ik de 'dots' gestanst. Zowel bovenop als aan de zijkant heb ik stukjes Gold Foilsheet erachter geplakt.


Het tweede doosje werd er eentje met het thema verjaardag. Met de kaarsjes-stans bewerkte ik de zijkanten. En bovenop plakte ik een stuk Designer Series Paper uit de serie Tasty Treats op pagina 33 van de Lentcatalogus. 

De mooie cupcake maakte ik met behulp van de stempels uit de set Sweet Cupcake. Die had ik al even liggen, maar was nog niet gebruikt (..oeps!). Het is echt een mooie set. Door de twee-stap stempeltechniek creëer je een prachtig 3D-effect!  De banner is ook gemaakt met een stansje uit de Window Box Thinlits Dies. Echt superleuk!


Dit is dan het laatste doosje dat ik maakte. De bovenkant is beplakt met een prachtige gedetailleerde stans en ook de zijkanten zijn bewerkt met een heel mooi stansje. Ook de labeltjes vind je in de set. In totaal kun je variëren met 3 stansen voor de zijkant en 3 voor de bovenkant. Maar met een beetje fantasie is er nog veel meer mogelijk.... 


Want de stansen kun je ook perfect gebruiken voor een kaart! 
Voor deze kaart stanste ik de kaarsjes twee keer achter elkaar op Whisper White Cardstock. Achter de vlammetjes van deze kaarsjes plakte ik een stukje Daffodill Delight Cardstock.

Ik stempelde teksten en vlaggetjes met de stempelset Any Occasion. Deze leuke stempelset mag je gratis kiezen bij besteding van € 60,00 en vind je in de Sale-a-Brationfolder (zie de online versie rechts op de site).


Tot slot nog een kaart, die ik ook maakte met een stans uit de Window Box Thinlits Dies. De achtergrond is gekleurd met de nieuwe Aquarelpotloden van Stampin' Up! Had je ze al gevonden op pagina 24 van de Lentecatalogus? 

De spetters maakte ik met de Aquapainter en Melon Mambo inkt. En tot slot nog wat Enamel Dots om het kaartje af te maken.


Kortom, deze stansenset is echt super veelzijdig. Er zijn nog wel wat tips en trucs om rekening mee te houden. In het onderstaande filmpje wordt e.e.a. nader uitgelegd.

 

Heb je de Lentecatalogus ook al doorgebladerd en een wensenlijstje gemaakt?
Dit weekend gaat er weer een bestelling uit. Dus mocht je mee willen bestellen, mail me dan gerust. Bij elke € 60,00 mag je een gratis product kiezen uit de speciale Sale-a-Brationsfolder (hier rechts vind je de online brochure). De verzendkosten zijn GRATIS!

Een fijne dag vandaag en tot stempels!
Yvonne


Gebruikte materialen:
Heb je vragen of wil je bestellen? Stuur me een mail: mail@stampinclubnederland.nl



1 opmerking:

Je@net zei

Super gave projecten heb je weer gemaakt, Yvonne.
Fijn weekend gewenst!